7 آوریل 2022 - به همه افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باید این فناوری پوشیدنی مانیتور مداوم قند خون ارائه شود تا به آنها کمک کند سطح قند خون خود را پیگیری کنند و بیماری خود را بهتر مدیریت کنند.

بر اساس آخرین توصیه های NICE- موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی- باید به همه کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، این ابزار که به اندازه ی یک سکه 2 پوندی است و روی بازوی فرد قرار می گیرد ارائه شود. با کمک یک اپلیکیشن، کاربر می تواند این مانیتور را برای اندازه گیری قند خون اسکن کند.

قبل از این، از هر پنج فرد مبتلا به دیابت نوع 1، تنها سه نفر واجد شرایط استفاده از این فناوری بودند که توسط دیابت انگلستان به عنوان فن آوری "متحول کننده" توصیف شده است.

کریس اسکو، مدیر اجرایی این موسسه ی خیریه، گفت: آنچه که ما شاهد آن هستیم، تغییری کلیدی در تفکر است، حرکتی به سمت درک این موضوع که فناوری بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت دیابت است، نه صرفاً یک کالای لوکس اضافی.

دکتر پل کریسپ، مدیر مرکز دستورالعمل­ها در NICE، گفت: بسیاری از مردم آزمایش قند خون با سوراخ کردن نوک انگشت را دردناک و زمان‌بر می‌دانند و معرفی فناوری برای همه افراد مبتلا به دیابت نوع 1 به میزان قابل توجهی این ناراحتی را کاهش می‌دهد و به مدیریت دیابت کمک می کند.

پروفسور پارتا کار، مشاور تخصصی دیابت برای NHS در انگلستان، اظهار داشت: استفاده از این مانیتورها یک بازی برد برد است، آنها از بیماران دیابتی برای داشتن زندگی سالم‌تر حمایت می‌کنند، خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهند و همچنین به کاهش فشار بر خدمات NHS کمک می‌کنند، که ارزش پولی بهتری را برای مالیات دهندگان فراهم می کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2022/apr/wearable-technology-which-monitors-blood-sugar-levels-to-be-rolled-out-to-everyone-with-type-1-diabetes.html